خوانسار بهشت گمشده ی ایران

زیبایی وصف ناپذیر همگی در شهر توریستی و گردشگری خوانسار

زیبایی وصف ناپذیر همگی در شهر توریستی و گردشگری خوانسار

خوانسار بهشت گمشده ی ایران

شهر خوانسار از شهرستان های استان اصفهان است و این وب مربوط به نمایش جزء کوچکی از زیبایی ها و مناطق گردشگری خوانسار می باشد...امیدوارم خوشتون بیاد

بایگانی

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: سالیانه حدود دو هزار تن عسل در خوانسار بسته بندی می شود که گردش مالی سالانه این واحد ها را به ۳۰ میلیارد تومان می رساند.

//bayanbox.ir/id/5133610699497421771?view

محمد جعفری افزود:پنج درصد عسل تولید کشور در خوانسار بسته بندی و از این منطقه سالیانه ۱۰۰ تن عسل به کشورهای عربی صادر می شود

وی بابیان اینکه پرورش زنبور عسل در خوانسار بدلیل وجود مراتع و پوشش گیاهی مناسب مانند گلستان کوه سابقه ای ۱۰۰ ساله داردافزود: حجم عسل تولیدی این منطقه برای ایجاد خوشه صنعتی قابل توجه نیست و این صنعت بسته بندی عسل است که در خوانسار بسیار توسعه یافته است.
وی تاکید کرد: هم اکنون از مناطق مختلف استان مانند نجف آباد، شهرضا، شهرستان اصفهان و سمیرم و استان های آذربایجان و اردبیل عسل برای بسته بندی به خوانسار روانه می شود.
جعفری اضافه کرد: از میزان عسلی که در خوانسار بسته بندی می شود فقط ۱۰ درصد آن تولید این منطقه است و ۹۰ درصد آن از سایر مناطق کشور می باشد.
وی گفت: تعداد ۱۵۰ کارگاه بسته بندی مجهز به پاستوریزاسیون و بسته بندی ماشینی در خوانسار فعال است وهم اکنون ۷۰۰ نفر در این کارگاهها شاغل هستند.
وی ادامه داد: همچنین چهار کارخانه بزرگ بسته بندی عسل در شهرک صنعتی خوانسار در حال ساخت است که پیش بینی می شود در سال ۹۳ به بهره برداری برسد.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان افزود: بسته بندی عسل در این منطقه ظرفیت خوبی برای توسعه خوشه ای دارد و اگر این امر صورت گیرد در بازه زمانی چهار تا پنج سال ظرفیت تولید و اشتغال منطقه گسترش می یابد.
وی گفت: همچنین برای ارتقای کیفیت عسل پس از بسته بندی می توان مراکز تحقیقاتی دانشگاهها آزمایشگاههای استاندارد را به کارگاهها پیوند داد.
وی با اشاره به اینکه میزان تولید عسل کشور در حدود ۴۵هزارتن است، خاطرنشان کرد: فقط ۱۵ درصد این میزان عسل بسته بندی و بقیه به صورت فله عرضه می شود.

واحد خبررسانِ خوانسار بهشت گمشده ایران


منبع خبر: باشگاه خبرنگاران اصفهان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۰۲
سجاد مقدسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی